Columbia Icefield - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dik, Bea, Berber en Jan - WaarBenJij.nu Columbia Icefield - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Dik, Bea, Berber en Jan - WaarBenJij.nu

Columbia Icefield

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Dik, Bea, Berber en Jan

18 Juni 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag een drukke dag voor de boeg we gaan via de bow parkway na Lake Louise. Onderweg zagen wij op een afstandje een beer lopen deze keer wel vast kunnen leggen op de film. Het blauwe meer omgeven door besneeuwde bergtoppen is werkelijk waar erg mooi. Wij hadden het geluk dat het een mooie heldere dag was en de toeristen niet massaal aanwezig waren zodat je overal mooie foto's kon schieten. Er was ook een dame aanwezig van de Parcs Canada zij had een 7 jarige omgekomen grizzly op tafel uitgestalt wij mochten vragen stellen en de beer aanraken. Wel heel indrukwekkend om die grote klauwen in je hand te hebben!! Na al dit moois weer terug na de camper en via de Icefield Parkway verder richting de Athabasca gletsjer en de Columbia gletsjer, daar aangekomen zijn we te voet richting de gletsjer gelopen en geloof me dat was een hele klim je mocht ivm gevaar de glesjer niet op dat kon wel met een gids. We zijn weer na boven gelopen en daar kaartjes gekocht voor de excursie. We werden met een gewone bus na een plek gebracht waar we moesten overstappen op een speciale bus die ons op de gletsjer bracht, ook die rit opzicht was bijzonder, daar aangekomen mochten we 20 minuten op een veilig stuk rondlopen. Dat was echt te gek.
Weer terug in de camper besloten we nog een klein stuk door te rijden richting Jasper omdat daar de Athabasca Falls ligt, deze waterval is prachtig je kan vanuit verschillende punten de waterval bekijken, daar waar het water door de rivier wordt aangevoerd, de val van het water zelf en de kloof waar het water doorheen moet om aan de andere kant van de kloof weer verder gaat in de snelstromende Athabasca rivier. Inmiddels hadden onze fijne betrouwbare chauffeurs gewisseld van plek want de evaring om op de Ice Field Park Way te mogen rijden is bijzonder. Het was al laat dus we hebben onderweg een hapje gegeten en toen moesten we nog een kleine 200 km terug, ook op de terug weg weer een beer op de weg gespot.We wisten ivm de tijd al dat we geen camping meer opkonden dus we hebben de nacht op een parkeerplaats door gebracht en gingen moe maar o zo voldaan om 24.00 uur na bed.

• 19 Juni 2015 - 10:54

Adriana:

Wat klinkt dat indrukwekkend en zoveel fantastische ervaringen!

• 20 Juni 2015 - 12:16

Suzanne & Sigmund:

Klinkt allemaal als een super vakantie!
    Wat gaat de tijd toch snel voor jullie lijkt me.. Alweer 1.5 week erop zitten. Maar goed niet teveel aan denken heerlijk genieten.

Tot snel lieverds.